Automatyzacja sklepu internetowego może przynieść Twojemu biznesowi wiele korzyści i zaoszczędzić wielu osobom czasu. Jeśli zauważyłeś w swojej firmie, że Twoi pracownicy narzekają na przeciążenie zadaniami, to właśnie nadszedł idealny moment na przemyślenie, czy nie potrzebujesz wdrożyć do swojego sklepu internetowego automatyzacji. Jakie korzyści Ci to przyniesie? Dowiesz się tego z naszego artykułu.
Automatyzacja – co to jest?
Automatyzacja to działania, które pomagają, najprościej mówiąc, w wyręczeniu pracowników w czynnościach powtarzalnych. W e-commerce dotyczy to różnych obszarów, np. działu wysyłkowego czy stanów magazynowych. Jeżeli mowa o wysyłaniu paczek, to czynności powtarzalnych można znaleźć wiele, jest to m.in. generowanie etykiet dla kurierów. Implementacja automatyzacji w sklepie internetowym pozwala na zaoszczędzenie czasu. Ten natomiast można poświęć na marketing.
Co daje automatyzacja?
Dzięki wprowadzeniu automatyzacji można zdziałać naprawdę wiele dobrego. Twoje działania w sklepie nabiorą tempa, a możliwość popełnienia błędu przez człowieka zostanie zminimalizowana. Tutaj – https://implemo.pl/ – znajdziesz ogromną dawkę wiedzy na temat wdrożenia automatyzacji do sklepu. To na pewno bardzo dobry krok, ponieważ dzięki temu poprawi się również satysfakcja klienta. Co jeszcze daje automatyzacja?
Szybsza obsługa zamówień
Automatyzacja w obszarze zamówień sprawi, że automatycznie będą generowały się listy przewozowe, klient nie będzie musiał czekać na aktualizację i status zamówienia, ponieważ z jednego miejsca będzie to wysyłane tuż po jego zmianie. Ponadto, jeśli pojawią się reklamacje, to automatycznie dokonasz zwrotu płatności.
W zapomnienie może pójść drukowanie etykiet przez pracowników lub ręczne sprawdzanie przez nich, czy mogą puścić zamówienie w obieg, przez sprawdzanie stanów magazynowych, ponieważ wszystko ułatwia automat!
Łatwiejsza obsługa reklamacji
Każdy złu lub zdenerwowany użytkownik, składający właśnie u Ciebie reklamację liczy na kontakt z pracownikiem. I wiadomo, nikt ani nic mu tego nie zastąpi. Jednak sama obsługa, czyli przyjęcie oraz realizacja tej reklamacji znacznie przyspieszy cały proces, jeśli zajmie się tym system. Informuje on klienta o statusie reklamacji. Jeśli będzie on dostawał wiadomości, na jakim etapie jest jego reklamacje, to będzie zadowolony z usługi. Dzięki automatyzacji zyskujemy satysfakcję klientów i prawdopodobnie dzięki tak dobrej obsłudze nowych, potencjalnych klientów.
Prostsze zarządzanie stanami magazynowymi
Kiedy klient odwiedza Twój sklep internetowy, to liczy na to, że produkty, które świecą się jako dostępne, będą dostępne. Jak nad tym panować? Zautomatyzowanie stanów magazynowych sprawi, że w jednym miejscu będą przechowywane dane na temat aktualnego asortymentu (na wszystkich kanałach sprzedażowych) i dzięki temu będziesz w stanie zawsze na czas dostarczyć klientowi produkty, których potrzebuje. Nie przytrafi Ci się również sytuacja, w której w swojej powierzchni magazynowej będziesz miał nadmiar jakichś produktów, które nie mają za bardzo „wzięcia” oraz brak tych, których najbardziej pragną klienci.
Jak przygotować sklep internetowy do procesu automatyzacji?
Wszystkie dane o sklepie powinny zostać zebrane w jedno miejsce. Jest to potrzebne, by stworzyć jedną bazę danych o sklepie i produktach. Przydatne są przy tym odpowiednie systemy ERP (planowanie zasobami przedsiębiorstwa). Taki system gromadzi te wszystkie informacje i ułatwia na co dzień funkcjonowanie firmy, automatyzując przy tym mnóstwo procesów.
Po co automatyzacja? – Podsumowanie
Zautomatyzowanie procesów w sklepie internetowym ułatwia funkcjonowanie sklepu i odciąża pracowników ze zbędnych i powtarzalnych czynności. Te może przejąć w wielu obszarach system, który zrobi to niezawodnie. Ryzyko pomyłek jest dużo mniejsze niż przy pracy rąk ludzkich. Pracownicy dzięki temu mogą skupić się na ważniejszych działaniach na rzecz firmy.
0 komentarzy