Skuteczna reklama w Internecie - zacznijmy od strony internetowej
Strony internetowe to najskuteczniejsze narzędzie do promowania nowoczesnego biznesu. Daje możliwość dostępu do oferty i danych firmy z dowolnego miejsca na świecie, niezależnie od pory dnia czy nocy. Powinna być zatem przejrzysta, interesująca, a także łatwa w nawigacji. To sprawi, że użytkownicy szybko odnajdą na Twojej stronie informacje o firmie, jej profilu działalności, a także dane kontaktowe.
Skuteczna reklama w Internecie - marketing treści
Skuteczny tekst marketingowy – z czego się składa? Pisanie skutecznych ofert i tekstów reklamowych jest prostsze niż mogłoby się wydawać. Wystarczy zawrzeć kilka podstawowych, wręcz niezbędnych elementów, które sprawią, że oferta przyniesie niespodziewane efekty. O jakie elementy chodzi? Zaraz się dowiesz…
Często mówi się, że reklama jest użyteczna i bardzo ważna w naszym świecie, szczególnie w gospodarce rynkowej jest niezwykle ważna. Jednak moim zdaniem są różne opinie na ten temat. Po pierwsze, reklama jest ważnym elementem funkcji marketingowej. Celem reklamy jest przekonanie konsumentów do zakupu niektórych produktów. Bez reklam sprzedaż byłaby słaba, a klienci nie byliby zainteresowani produktami.
Niektórzy mówią, że reklama skłania nas do kupowania rzeczy, których nigdy byśmy nie kupili. I wielu ludzi uważa, że reklama pokazuje same zalety i nie jest to do końca prawdą. Ludzie chcą zobaczyć prawdziwe życie. Reklamy komercyjne w telewizji są uciążliwe, ponieważ zwykle przerywają film w najbardziej ekscytującym momencie.
Internet
Internet to „sieć sieci”, która składa się z milionów sieci prywatnych i publicznych, akademickich, biznesowych i rządowych. Zawiera różne zasoby i usługi informacyjne, takie jak poczta elektroniczna, czat online, przesyłanie plików i udostępnianie plików. Internet szybko staje się centrum środków masowego przekazu. Wszystko staje się dostępne przez Internet. Zamiast sięgać po gazetę lub przeglądać wiadomości, ludzie logują się do Internetu, aby otrzymywać wiadomości, których chcą i kiedy chcą. Wielu pracowników słucha radia przez Internet siedząc przy biurku.
Nawet system edukacji opiera się na Internecie. Nauczyciele mogą skontaktować się z całą klasą wysyłając jeden e-mail. Mają strony internetowe, na których uczniowie mogą otrzymać kolejną kopię konspektu zajęć lub zadań. Internet pozwala na większą elastyczność w godzinach pracy, lokalizacjach i szkolnictwie wyższym.
Pozycjonowanie strony internetowej
Aby zaistnieć w Internecie i rozwijać biznes nie można zapomnieć o pozycjonowaniu strony. Na początek aby minimalizować koszty warto zainwestować w lokalne pozycjonowanie takie jak np. pozycjonowanie stron Warszawa.
Reklama w Internecie - AdWords
Wyszukiwarki takie jak Google oferują m.in. reklamę w formie linków lub boksów reklamowych wyświetlanych w wynikach wyszukiwania albo na stronach partnerskich. Główną zaletą takiej reklamy jest fakt, iż jest ona dostosowana do tego, czego szuka internauta:
• w wyszukiwarce - tworząc kampanię wybierasz słowa, po których wpisaniu ma się pojawić Twoja reklama,
• na stronie (tzw. reklama kontekstowa) - reklamy są dostosowane do treści strony.
Daje Ci to pewność, że Twoja reklama trafi do odbiorców zainteresowanych Twoimi produktami czy usługami. Najpopularniejszymi systemami umożliwiającymi wykupienie reklamy kontekstowej jest Google AdWords - system wyszukiwarki Google, który umożliwia wyświetlenie reklam w dwóch miejscach w wyszukiwarce - nad wynikami wyszukiwania oraz po prawej stronie wyników. Kolejność wyświetlanych reklam zależna jest m.in. od kwoty, jaką zadeklarujesz się zapłacić.
***
Artykuł powstał we współpracy z Agencja Interaktywna AW PROJEKT.
Bardzo przydatny artykuł :)