Stojąc przed wyborem dotyczącym budowy strony internetowej zadajemy sobie pytanie jak nasza strona internetowa powinna wyglądać, odpowiedź na to pytanie uwarunkowana jest tym czego po niej oczekujesz i w jaki sposób będziesz ją chciał reklamować w internecie.
Co to jest wizytówka internetowa ?
Wizytówka internetowa to nic innego jak prosta strona www najczęściej o konstrukcji one-page czyli jednej długiej scrollowanej strony podzielonej na sekcje tj oferta, o firmie, cennik, kontakt. Strony tego typu są niestety najczęstszym wyborem ponieważ klienci nie zdają sobie sprawy z długoterminowych konsekwencji takiego wyboru i najczęściej nie trafiają do nich żadne argumenty przeciw - liczy się wyłącznie najniższa możliwa cena.
Dlaczego powinieneś unikać takich rozwiązań jak strona wizytówka ?
Ponieważ taka strona najczęściej jest pozbawiona funkcjonalności bloga który jest niezbędny do pozyskiwania relatywnie niedrogiego ruchu z wyszukiwarek internetowych.
Dzieje się tak dlatego że wyszukiwarki internetowe karmią się treściami bez treści strona internetowa nie ma najmniejszych szans na agregację jakiegokolwiek ruchu z wyszukiwarek ponieważ wyszukiwarki starają się przedstawiać wpisującym w nich zapytania najbardziej adekwatne do tematyki wyniki, strona pozbawiona unikalnych ,wysokiej jakości merytorycznych treści (oferta /cennik to zdecydowanie za mało) nie ma szans zaistnieć w wyszukiwarce na wysokich pozycjach a bez tego pozyskiwać z niej jakiegokolwiek ruchu który przełożyłby się na zlecenia.
Nie opłaca się budować czegoś takiego jak strona wizytówka cena a raczej różnica w cenie pomiędzy czymś takim jak strona internetowa wizytówka a stroną wzbogaconą o blog jest symboliczna porównując późniejsze koszty reklamy jednej i drugiej gdzie oszczędności będą szły w tysiące zł każdego miesiąca.
Strona internetowa wzbogacona o blog daje możliwość relatywnie niedrogiego jej pozycjonowania, niedrogiego w porównaniu do metod które ma właściciel typowej strony wizytówki który jest skazany na reklamę typu PPC czyli płatną za każde kliknięcie w box reklamowy i przejście na stronę.
W przypadku stron internetowych wzbogaconych o blog, możesz tworzyć w nim treści związane np. z poradami, testami , to pozwoli ci postawić się w roli eksperta w swojej branży, artykuły publikowane na blogu nie mogą być tzw. laniem wody ponieważ wyszukiwarka jest w stanie to ocenić gdyż funkcjonuje wśród mnóstwa jej mechanizmów coś takiego jak współczynnik odrzuceń.
Współczynnik odrzuceń to parametr pokazujący trafność przedstawianych w wyszukiwarce wyników, jeśli ktoś jakimś cudem wpisując zapytanie w Google trafi na twoją stronę i ją otworzy i zobaczy tam tekst który ma niską jakość merytoryczną, to po paru sekundach kliknie strzałkę “cofnij” i wyjdzie z Twojej strony internetowej, jest to wyraźny sygnał dla wyszukiwarki internetowej że wynik nie był trafny przez co zaczynasz zbierać ujemne punkty i twoje pozycje w wyszukiwarce spadają.
Pamiętaj o tym że wartość twojej strony rośnie wraz z czasem spędzonych na stronach twojego bloga, im dłużej czytają go ludzie, im bardziej są zaangażowani (np. przeglądają i czytają kolejne artykuły) tym więcej plusów w wyszukiwarce zdobywasz i wyniki na poszczególne zapytania rosną a ty pozyskujesz coraz większy ruch.
Oczywiście samo publikowanie treści na blogu to nie wszystko, nie ściągnie to samoistnie lawiny ruchu z wyszukiwarki, do tego potrzebne są jeszcze wartościowe linki z innych witryn powiązanych tematycznie z Twoją, tym zadaniem zajmuje się agencja SEO. Zlecenie pozycjonowania ma sens dopiero wtedy gdy masz już jakieś treści na swoim blogu i cały czas pracujesz nad ich rozbudową, bez treści nawet najlepsze linki nie pomogą, nie pozyskasz w ten sposóļ ruchu.
Warto rozważyć nieco większą inwestycję decydując się na budowę strony internetowej i wzbogacić ją o bloga ponieważ już w perspektywie pierwszego roku oszczędności na reklamie takiej strony mogą być gigantyczne.
Musisz zdać sobie sprawę z tego że reklama typu PPC jeśli zdecydujesz się na oszczędności rzędu kilkaset zł na budowie strony internetowej będzie kosztować krocie. Jedno kliknięcie w box reklamowy w Googlach potrafi kosztować nawet 5-10 zł a powinieneś mieć świadomość tego że nie każde wejście na twoją stronę będzie oznaczało telefon czy wysłanie zapytania, statystycznie trzeba przyjąć że mogą to być 1 na 30, 1 na 50 osób, tak więc oszczędności na budowie strony wizytówki mogą być pozorne a takie działanie krótkowzroczne.
Warto zadać sobie pytanie czy zależy ci na krótkoterminowych oszczędnościach rzędu kilkuset zł, czy długoterminowych oszczędnościach sięgających tysięcy zł nawet w skali miesiąca ponieważ reklama PPC w Google potrafi pochłonąć nawet kilkanaście tysięcy zł miesięcznie aby skierować do twojej strony internetowej sensowny ruch który przełoży się na zlecenia.
Pamiętaj że strony internetowe mają sens dopiero wtedy gdy służą agregacji ruchu internetowego, wydanie pieniędzy na stronę www która tego ruchu pozyskiwać w sposób relatywnie tani w stanie nie będzie, inwestycja w taką stronę www traci sens.
Mając nieco bardziej rozbudowaną stronę internetową droższą raptem o kilkaset zł automatycznie zyskujesz dostęp do znacznie bardziej efektywnej formy reklamy internetowej i nieporównywalnie tańszej - SEO.
To prawda ze aby wypozycjonowac strone potrzeba niemalo contentu i dobrych linkow wiec sam koszt strony internetowej to jest nic przy kosztach jej pozycjonowania tak naprawde, jesli nie masz pieniedzy nie warto zabierac sie wogole za budowe strony internetowej bo sama jej budowa nic nie da.