Jak często organizować wyjazdy firmowe?

Jak często organizować wyjazdy firmowe?

Imprezy integracyjne uważa się za znakomity sposób na zabawę w pracowniczym gronie. Poza tym wpływają na utrzymanie pozytywnej atmosfery w zespole. Nie oznacza to jednak, że powinny odbywać się tak często, jak tylko się da. W takim przypadku mogłyby wywołać znużenie albo nawet niechęć.

Jak często organizować wyjazdy firmowe? Zastanowimy się nad tym w poniższym wpisie.

Wyjazdy firmowe – najlepszy moment do rozpoczęcia

Wybór właściwego momentu podróży jest kluczowy. Najłatwiej w tym kontekście mają firmy z nowym zespołem. Pierwszy wyjazd integracyjny powinien odbyć się w ciągu kilku miesięcy od powstania przedsiębiorstwa czy działu. To najlepszy czas, ponieważ właśnie wtedy pracownicy będą mieć okazję poznać się od najlepszej strony. W przypadku dłużej działających firm można pomyśleć o organizacji wycieczki po zmianach kadrowych. Napływ nowych osób do zespołu zawsze to sytuacja stresująca dla obu stron. Nic lepiej nie rozluźni pracowników od zabawy we własnym gronie.

Optymalna częstotliwość wyjazdów firmowych

Organizatorzy wydarzeń firmowych powinni obawiać się wywołania znudzenia wyjazdami, które odbierze pracownikom entuzjazm związany z podróżą. Dlatego tak ważne jest znalezienie „złotego środka”. Gdzie mógłby się on znajdować?

Oczywiście nie ma rozwiązań idealnych. To, co sprawdzi się w jednej firmie, nie przejdzie w drugiej. Niemniej wszyscy organizatorzy utrzymują, że idealnym sposobem na dobrą zabawę jest wyjazd firmowy przynajmniej raz do roku. To  najlepsze rozwiązanie dla firm o w miarę stałym zespole. Jeśli jednak kadry zmieniają się stosunkowo szybko, to warto pomyśleć o dwóch tego typu spotkaniach w ciągu roku. Dla przykładu mogą odbywać się one latem oraz zimą. Obie pory roku zapewniają świetne sposoby na wartościowe spędzenie czasu i poznanie się nawzajem.

Regularność również ma znaczenie. Daje pracownikom pewne poczucie stałości. Na dodatek wyjazdy firmowe można połączyć z kursami czy szkoleniami w odpowiednich proporcjach, więc regularność staje się kolejną zaletą. Wypoczęty zespół znacznie szybciej i chętniej zdobędzie nowe kompetencje, które przydadzą się podczas wykonywania codziennych obowiązków.

Najważniejsze zalety wyjazdów firmowych

Wydarzenia integracyjne połączone z wyjazdem nie są żadną fanaberią. Badania potwierdzają, że zalety wyjazdów firmowych przekładają się na osiągane przez firmę wyniki. Trudno się temu dziwić. W końcu przyjemna podóż wpływa na polepszenie współpracy pomiędzy członkami zespołu, zwiększenie komfortu pracy i zintegrowanie nowych członków. To ma bezpośrednie przełożenie na komunikację, a także stanowi nagrodę samą w sobie dla każdego z uczestników wycieczki.

Jak widać na powyższych przykładach, wyjazdy firmowe mogą być świetną okazją do stworzenia zgranego zespołu oraz podtrzymania morale. O to, aby wszyscy dobrze bawili się podczas wydarzenia, zadbają profesjonaliści. Serdecznie zachęcamy do skontaktowania się z biurem Horyzont w tej sprawie. Zaproponujemy niezapomnianą wycieczkę, która przełoży się na stworzenie doskonałej atmosfery wśród pracowników.

Inne z tej kategorii:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Partnerzy