Sprzedaż elektroniczna w XXI w. stanowi realną konkurencję dla sprzedaży w sklepach stacjonarnych. Nie oznacza to jednak, że nie potrzebuje ona stworzenia przemyślanych strategii, a wręcz przeciwnie.
W sklepach online należy jeszcze staranniej dbać o właściwą ekspozycję produktów, walory wizualne sklepu internetowego, a także czytelną prezentację reklam, nowości i promocji. Właśnie dlatego powstał wirtualny e-merchandising, który umiejętnie stosowany może doprowadzić do zwiększenia sprzedaży, a zatem także do zwiększenia produkcji bądź dystrybucji asortymentu, rozwoju marki lub producenta.
Jakie zadania pełni e-merchandising w Internecie?
E-merchandising to szeroko pojęte wsparcie sprzedaży elektronicznej. Uwzględnienie różnic pomiędzy sprzedażą online a tą przeprowadzaną w sklepach stacjonarnych wysnuwa konkretne wnioski. Brak możliwości fizycznego kontaktu klienta z produktem stawia dodatkowe wymagania dla właścicieli e-sklepów. Należy postawić przede wszystkim na wysokiej jakości, liczne fotografie produktów, a także ich szczegółowe opisy i specyfikacje. Oprócz tego e-merchandising zajmuje się równie istotnym pozycjonowaniem witryny sklepu internetowego w wyszukiwarkach, a także tworzeniem dobrej kategoryzacji i intuicyjnej nawigacji po sklepie.
Zaawansowane działania wirtualnego e-merchandisingu są dostosowywane do konkretnej branży, w której działa Klient oraz specyfiki jego grupy docelowej. Wsparcie dla sprzedaży mogą stanowić na przykład dostępne na stronie sklepu filmy, porady eksperckie na żywo lub też zaufane opinie na temat oferowanych produktów. W zależności od potrzeb sklepu internetowego e-merchandising może dbać dodatkowo o posprzedażową komunikację z klientami, maksymalizując sprzedaż poprzez cross-selling oraz up-selling.
Dlaczego warto inwestować w merchandising w internecie?
Ponad 70% użytkowników w sieci robi zakupy w sklepach online. Konkurencja nie śpi, dlatego profesjonalny e-marchandising stanowi absolutną konieczność. Konieczne jest projektowanie strony sklepu w taki sposób, aby wzmocnić w odwiedzających go użytkownikach chęć zakupową. Największą rolę ma budowanie realnego doświadczenia produktu za pośrednictwem internetu. W ten sposób można promować konkretną markę, producenta lub całą platformę internetową.
Profesjonalny merchandising w internecie polega na tworzeniu skrupulatnych analiz sprzedaży sklepu online, na podstawie którego powstać mogą skuteczne strategie sprzedażowe. Specjaliści korzystają w tym celu z nowoczesnych technologii, takich jak dedykowany, autorski system mobilny, platforma online do raportowania pracy czy platforma analityczna z raportami i analizami. Wszystko to gwarantuje klientom firmy e-merchandisingowej swobodne delegowanie zadań online oraz pobieranie w czasie rzeczywistym danych sprzedażowych.
Merchandising w sieci przedstawia kluczowe wskaźniki efektywności (KPI), pozwala na właściwą kontrolę kosztów i zachowanie pełnej transparentności działań. Można korzystać z wartościowych ankiet waloryzacyjnych, które zapewniają rzetelną kontrolę jakości. Dedykowany dział analiz oraz IT stanowi wsparcie technologiczno-raportowe. Indywidualne rozwiązania są dostosowane do oryginalnej specyfiki każdego klienta oraz jego projektów. Możliwość pracy na nieograniczonych zbiorach danych, duża moc obliczeniowa i zaplecze specjalistów pozwalają na natychmiastowe korzystanie z danych w postaci czytelnych raportów lub analiz Excel. Firma oferująca usługi e-merchandsingowe w Internecie łączy te dane w jedną, spójną całość, zestawiając je z aktualnymi trendami, normami i innymi wskaźnikami.
0 komentarzy