Masz pretensje do personelu sprzątającego? Dowiedz się o największych niedopatrzeniach w tej dziedzinie

Masz pretensje do personelu sprzątającego? Dowiedz się o największych niedopatrzeniach w tej dziedzinie

Zbyt niskie wynagrodzenia personelu sprzątającego

Niewiele osób zatrudniających personel sprzątający chce się do tego przyznawać, ale niskie wynagrodzenia w tej branży to bardzo częsty problem. Ich poziom wpływa natomiast m.in. na rotację pracowników i „odstrasza” najefektywniejszych pracowników. Ponadto niskie wynagrodzenia prowadzą zwykle do dużego obciążenia pracą, niskiego poziomu motywacji i braku zaangażowania. Wszystko to odbija się natomiast na użytkownikach budynku w postaci niedostatecznie czystych pomieszczeń. Warto więc zadbać o dobre warunki pracy, jeśli zależy Ci na efektach!

Niski budżet na sprzątanie

Równie poważnym błędem jest „cięcie” wydatków na środki czy sprzęt. Często utrudnia to wykonanie wszystkich zamierzonych zadań w określonym czasie i z odpowiednią dokładnością. Inwestycja w lepszej jakości środki czystości bardzo często się opłaca, ponieważ przyspieszają one pracę, a jednocześnie są wydajniejsze. Podobnie jest z profesjonalnymi narzędziami czy też szkoleniami pozwalającymi zwiększać efektywność.

Brak wiedzy z zakresu profesjonalnego sprzątania

Przeznaczenie dodatkowych środków na regularne szkolenie pracowników zwykle bardzo procentuje. Pomaga bowiem odpowiednio wykorzystywać dostępne zasoby, zwiększając wydajność personelu, a jednocześnie skuteczność sprzątania. Szkolenia zapewniają wiedzą z zakresu doboru odpowiednich metod i środków zarówno do różnych powierzchni, jak i do typów zabrudzeń. Może też dotyczyć właściwej eksploatacji sprzętu, organizacji pracy i innych kwestii nierozerwalnie związanych z profesjonalnym sprzątaniem. Fachowe szkolenia mogą być znakomitą inwestycją!

Brak lub nieprzestrzeganie standardów czystości

Aby sprzątanie było skuteczne, personel musi wiedzieć, do jakich standardów ma dążyć. W większości branż istnieją rozmaite wytyczne wyznaczane np. przez organizacje certyfikujące lub przepisy prawa. Ich znajomość przez personel sprzątający jest zatem kluczowa. Powinny być klarowne i precyzyjnie sformułowane. Bardzo ważna jest też kontrola ich przestrzegania!

Nieznajomość oczekiwań użytkowników

Personel sprzątający nie jest też w stanie czytać w myślach użytkowników, dlatego do wytycznych należy dodać te związane z ich oczekiwaniami. Mogą one dotyczyć np. częstotliwości sprzątania określonych przestrzeni lub reagowania na nieprzewidziane sytuacje. Warto również wyznaczyć osoby odpowiedzialne za kontrolę jakości.

Niewłaściwa organizacja pracy

Brak odpowiedniej koordynacji i standardów, jeśli chodzi o organizację pracy, może prowadzić do licznych błędów, w tym niepotrzebnego powtarzania czynności, braku systematyczności, niedostatecznej dokładności, nieefektywnego zarządzania czasem czy braku priorytetów. Warto wypracować skuteczne schematy dla personelu sprzątającego i zadbać o to, aby ekipa miała swojego lidera, który pokieruje pracami i będzie kontrolować ich jakość.

Błędów personelu sprzątającego może być oczywiście więcej, ale te wymienione wyżej są najczęstsze. Ich wyeliminowanie z całą pewnością pomoże Ci więc poprawić jakość sprzątania!

Autor: Bartosz Wiśniewski, właściciel firmy Haerson, instruktor w Akademii Profesjonalnego Sprzątania.

Łódź to miasto bardzo niedoceniane... a niesłusznie! Z nami odkryjesz bogatą historię Łodzi, znajdziesz pomysł na pełne atrakcji popołudnie, ciekawy wieczór, niezapomniany weekend i poznasz ciekawostki na temat miasta, w którym nie sposób się nudzić!

Inne z tej kategorii:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Partnerzy