Aplikacje mobilne w programach lojalnościowych. Historia aplikacji mobilnych i zysku

Aplikacje mobilne w programach lojalnościowych. Historia aplikacji mobilnych i zysku

Programy lojalnościowe w aplikacjach mobilnych - obie te rzeczy nie są nowością i na dobre zakorzeniły się już w polskiej kulturze zakupowej.

XX wiek

W 1984 roku firma Psion z Wielkiej Brytanii wprowadza na rynek Psion Organizer, pierwszy na świecie komputer kieszonkowy. Minikomputer posiadał niezwykle proste aplikacje - kalkulator i zegar. Wraz z rozwojem urządzeń mobilnych coraz popularniejsze stawały się takie aplikacje, jak gry - jak chociażby słynny już Wąż (ang. Snake) czy Tetris. Kolejni giganci technologiczni prześcigali się, tworząc coraz bardziej zaawansowane urządzenia. Popularność telefonów komórkowych wciąż rosła, a dziś nie wyobrażamy sobie bez nich codzienności. Wielu z nas nie widzi jej sobie również bez ulubionych aplikacji, w tym aplikacji programów lojalnościowych.

Rewolucja XXI wieku

Na polskim rynku aplikacje mobilne pojawiły się na początku 2002 roku. Na początku lat 10. XXI wieku aplikacje mobilne na polskim rynku stały się nieodłącznym elementem programów lojalnościowych. Od wielu lat aplikacji sklepów czy marek, będące częścią programów lojalnościowych, są kluczowym elementem strategii sprzedażowej.

Aplikacje mobilne dziś

Dziś aplikacje mobilne posiadają wszystko, by jak najefektywniej zatrzymać przy sobie konsumenta i jak najlepiej związać go ze sobą, co przekłada się na większe zarobki. Im lepsza aplikacja - bardziej intuicyjna, posiadające funkcje rzeczywiście przydatne, ułatwiające życie użytkownika i spełniające jego oczekiwania względem marki, tym większa konwersja, ergo - wyższe obroty firmy.

Co posiadają aplikacje mobilne

Przykład, jakie funkcje mogą posiadać współczesne aplikacje mobilne programów lojalnościowych:

  • wirtualna karta członkowska programu - konsument nie musi pamiętać o staromodnej, plastikowej karcie, nie musi też się bać, że ją zgubi i straci dostęp do swojego konta i rabatów. Wszystko, czego potrzebuje, ma w smartfonie, którego i tak zawsze ma przy sobie;
  • dostęp do oferty zakupowej w aplikacji - skraca się dystans między klientem a ofertą firmy, ponieważ gazetki promocyjne czy kupony dostępne są również w aplikacji. Im mniej kroków użytkownik musi wykonać, tym większa szansa na konwersję - ludzie lubią proste rozwiązania, które nie marnują ich czasu;
  • licznik punktów - ludzie lubią zbierać punkty, lubią też sprawdzać, ile już ich zgromadzili i co za to mogą sobie kupić lub na co je wymienić. Każde wejście do aplikacji zwiększa prawdopodobieństwo konwersji (zakupu);
  • wirtualne rachunki - papierowe rachunki i paragony powoli odchodzą do lamusa, ponieważ coraz więcej aplikacji oferuje e-paragony, które są dostępne w każdej chwili. Dzięki temu użytkownik nie musi się stresować, że w przypadku zgubienia papierowego paragonu będzie miał problem ze zwrotem towaru lub skorzystaniem z gwarancji w przyszłości;
  • płatność w aplikacji - jest to kolejna funkcja, którą coraz chętniej implementują firmy do swoich do aplikacji mobilnych. Na początku pomysł ten mógł budzić niechęć ze względu na obawę przed oszustwem, ale ludzie w końcu zaufali firmom oferującym takie rozwiązania. Obecnie na rynku jest wiele aplikacji mobilnych posiadających funkcję płatności, na przykład Allegro Pay czy Lidl Pay.

Funkcji oferowanych przez aplikacji mobilne tego typu jest naprawdę wiele i ciężko wszystkie wypisać. Jednak co jest kluczowe - twórcy aplikacji idą wraz z duchem czasu i  wprowadzają coraz to nowe funkcje i udogodnienia mające na celu zadowolić użytkowników i skłonić do częstszych zakupów.

Inne z tej kategorii:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Partnerzy