Od niej zależy bowiem to, jaką opinię będzie miała marka. Dlatego też pracodawcy poszukują rozwiązań, które pozwolą im upewnić się, że pracownicy danego punktu handlowego potrafią przestrzegać wyznaczonych norm i standardów. Jednym z rozwiązań, z których mogą skorzystać są badania przeprowadzane przez tajemniczego klienta.
Kim jest tajemniczy klient?
Tajemniczy klient to osoba, której zadaniem jest sprawdzenie poziomu obsługi klienta w placówce handlowej. Otrzymuje scenariusz badania, który musi odegrać. Wciela się w rolę kupującego, trudnego klienta, osoby która chce dowiedzieć się więcej o danym produkcie lub reklamującej towar. Słowem, może być każdą osobą, która odwiedza dany sklep. Jego rolą jest poprowadzenie rozmowy ze sprzedawcą według określonego scenariusza i sporządzenie raportu z badania.
Na co zwraca uwagę podczas badania?
Podczas badania tajemniczy klient zwraca uwagę na wiele czynników. Sprawdza czy sprzedawca zna standardy obsługi, czy potrafi odpowiednio prowadzić rozmowy i przestrzega zasady danej firmy. Obserwuje jak wygląda sklep, ekspozycja towarów, porządek w miejscu pracy. Słowem, kompleksowo ocenia sposób pracy zatrudnionych w sklepie sprzedawców. Zdarza się również, że tajemniczy klient wykonuje zdjęcia lub nagrywa przebieg rozmowy.
Jak przygotować się na odwiedziny tajemniczych klientów?
Jeśli pracujesz w handlu musisz liczyć się z tym, że tajemniczy klient odwiedzi również twój sklep. Od tego jak wypadniesz zależy wiele - twoje wynagrodzenie, ewentualny awans lub premia. Warto więc być przygotowanym na możliwość odwiedzin tajemniczego klienta. Jak to zrobić? Przede wszystkim zadbać o swoją wiedzę na temat obsługi klientów (w tym również tych trudnych, ponieważ to oni najczęściej sprawiają, że nie umiemy poradzić sobie ze stresującą sytuacją). Pomóc w tym mogą nam szkolenia takie jak https://www.ark-doradztwo.pl/szkolenia/trudny-klient-strategie-obslugi/. Dzięki cennej wiedzy przekazanej na szkoleniu będziesz czuł się pewniej i poradzisz sobie z każdym wyzwaniem.
0 komentarzy