Kiedy warto zdecydować się na rebranding? Jakie korzyści przyniesie?

Kiedy warto zdecydować się na rebranding? Jakie korzyści przyniesie?

Rebranding polega na przeprojektowaniu wizerunku i oferty marki po to, aby lepiej dostosować jej koncepcję do obecnych realiów. Decydują się na niego zarówno od lat istniejące marki, które mają nieco przestarzały wizerunek, jak i całkiem nowe podmioty, które chciałby zacząć swoją działalność niejako od początku, w stylu lepiej odpowiadającym potrzebom ich odbiorcom. Bez względu na to, z jakiego powodu rozważamy rebranding, warto wiedzieć, że jest to złożony i skomplikowany proces. Z tego powodu należy powierzyć go profesjonalistom.

Czym właściwie jest rebranding?

Rebranding jest nieodłącznie związany z koncepcją wizerunku marki. Tak, jak branding polega na tworzeniu wizerunku od podstaw, w oparciu o określone wytyczne i dotyczy głównie nowych marek, które dopiero mają ujrzeć światło dzienne, tak rebranding polega na przekształceniu w określonym kierunku wizerunku marek już istniejących i działających na rynku nie rzadko od wielu lat. Rebranding ma na celu lepsze dostosowanie wizerunku marki do aktualnych realiów oraz sprawienie, że stanie się ona bardziej atrakcyjna z punktu widzenia klientów.

Największy problem wynika tu z faktu, że marka już istnieje, ma określoną historię oraz grono odbiorców, dla których zmiany mogą powodować pewien dyskomfort. Rebranding sam w sobie to bowiem coś znacznie więcej niż tylko sama zmiana logo, z czym bardzo często jest mylnie utożsamiany. To głęboki, złożony i skomplikowany proces, który swoim oddziaływaniem obejmuje właściwie wszystkie sfery działalności marki. Ingeruje bowiem zarówno w wizualne aspekty marki, jak i jej idee, pozycję na rynku oraz wartości. Mimo pewnego ryzyka związanego z tym procesem, coraz więcej marek decyduje się na jego przeprowadzenie.

Dlaczego firmy decydują się na rebranding? Jakie korzyści osiągają?

Powodów, dla których marki decydują się stawić czoła wyzwaniom rebrandingu jest wiele. Najczęściej spotykanym powodem jest posiadanie przestarzałego i „niedzisiejszego” wizerunku. Dotyczy to zwłaszcza marek, które od lat istnieją i działają na rynku, mają grono swoich stałych klientów, jednak obserwują, że odbiorców wcale nie przybywa, a często przeciwnie – klienci coraz częściej odchodzą do nowszych podmiotów, których wizerunek i całokształt świadczonych usług jawi im się jako bardziej nowoczesny. W takiej sytuacji rebranding połączony z unowocześnieniem wizerunku może stać się swoistym motorem napędowym marki oraz pozwolić jej odzyskać stabilną pozycję na rynku.

Innym powodem, dla którego firmy sięgają po rebranding, jest chęć uporządkowania swoich działań marketingowych. Taka potrzeba dotyczy w szczególności mniejszych marek, które w wyniku dynamicznego rozwoju cierpią na problemy związane z chaotyczną strategią, nieskoordynowanymi działaniami marketingowymi, a także brakiem spójności w zakresie działań brandingowych. Rebranding pozwala im na uporządkowanie całokształtu swojej działalności oraz wzmocnienie wizerunku. Jego wdrożenie okazuje się także swoistym remedium na problemy marek znajdujących się w tzw. kryzysie wizerunkowym – rebranding pozwala „naprawić” markę i odzyskać utracone zaufanie ze strony klientów.

 

Inne z tej kategorii:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Partnerzy