Tysiące systemów, a każdy z najlepszymi nagrodami. Setki różnego rodzaju kart i miliony punktów do zebrania. Wszystko kojarzone z plastikową kartą w formacie dowodu osobistego. Teoretycznie ma kusić nowych klientów i bardziej angażować tych, którzy już z nami są. Czy rzeczywiście tak jest w praktyce? Czy systemy punktowe i zniżkowe to wciąż efektywne narzędzia marketingowe?
Setki nowych programów lojalnościowych…
...a każdy taki sam! Też odnosisz to samo wrażenie? Zarówno sklepy stacjonarne, jak i internetowe, ale też stacje benzynowe, hotele czy sieci lokali szybkiej obsługi. Nawet osiedlowe sklepy spożywcze! Wszystkie te biznesy próbują, często dosyć nachalnie, pobrać nasze dane osobowe, by wręczyć nam kartę, dzięki której nasze życie zmieni się na lepsze. W praktyce jednak są one oparte na tych samych sloganach i zasadach. Już dawno przestały być atrakcyjne dla młodszych grup wiekowych. Czy to powód, by całkowicie z nich zrezygnować? Oczywiście nie. Trzeba jednak wyróżnić się sprytem i świeżym podejściem. Na rynku jest dostępnych coraz więcej narzędzi, które pozwalają na stworzenie programu lojalnościowego, który nie tylko będzie atrakcyjny i intuicyjny dla klientów, lecz będzie miał wiele wartości dodanych dla samego przedsiębiorcy. O czym mowa?
Programy lojalnościowe w nowoczesnym marketingu
Nowoczesne podejście do marketingu to przede wszystkim ścisłe targetowanie naszych działań, segmentacja klientów, wreszcie analiza i optymalizacja efektywności. Wszystko to ma na celu lepsze wykorzystanie budżetów i szybsze osiąganie pożądanego celu. Innowacyjne narzędzia integrujące tego typu programy z systemami płatności elektronicznych pozwalają na bardzo szczegółową analizę wspomnianych działań.
Zencard – lojalność z pomysłem
Dobrym przykładem nowatorskiego podejścia do tematu jest program lojalnościowy Zencard . Jest to tak naprawdę technologia dostarczana przez polskiego operatora płatności Przelewy24.pl. Pozwala nie tylko na łatwą integrację obu systemów. Daje nam możliwość automatyzacji – naliczanie zniżek czy bonusów odbywa się bezobsługowo i w sposób natychmiastowy. Dodatkowo dostarcza narzędzi, które dają nam ogrom wartościowych danych na temat naszych klientów.
0 komentarzy