Posiadanie własnej strony internetowej to obecnie niemal obowiązek każdej prężnie działającej firmy. Aby jednak witryna spełniała swą funkcję promocyjną, informacyjną i sprzedażową, powinna zostać odpowiednio zaprojektowana i wykonana.
Jeśli interesuje Cię funkcjonalna, a przy tym estetyczna strona www, rozważ stworzenie witryny responsywnej. Dowiedz się, czym charakteryzuje się RWD i dlaczego warto ją wykonać.
Co to jest responsywna strona internetowa?
RWD (z ang. Responsive Web Design), inaczej responsywna strona internetowa, to witryna, której treść i grafika wyświetlają się poprawnie na różnych urządzeniach: smartfonie, tablecie, laptopie czy komputerze stacjonarnym, a także na rozmaitych rozdzielczościach ekranu.
Dlaczego warto wykonać RWD?
Przyczyn, dla których warto zdecydować się na stronę responsywną, jest kilka. Najważniejszym powodem jest fakt, że coraz więcej osób korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych. Według statystyk już ponad 60% wszystkich internautów wchodzi na strony w sieci poprzez smartfony i tablety. Co więcej, bez obaw dokonują oni zakupów właśnie przez urządzenia mobilne. To bardzo duża grupa potencjalnych klientów, których nie można lekceważyć. Jeśli chcesz więc dotrzeć do osób poszukujących produktów czy usług, które oferujesz, daj im możliwość bezproblemowego poznania czy zakupu towarów różnymi kanałami.
Zaletą tego rozwiązania jest także możliwość uzyskania wyższych pozycji w wyszukiwarce. Google faworyzuje bowiem witryny responsywne, czego efektem są lepsze wyniki w rankingu stron internetowych. Ponadto rozwiązanie to pozwala uniknąć zduplikowanych treści w sytuacji, gdy zdecydujesz się na posiadanie dwóch wersji serwisu: jednej przeznaczonej do wyświetlania na desktopach, a drugiej – na smartfonach.
W sytuacji, gdy posiadasz osobną wersję mobilną strony albo aplikację na smartfony, a także osobną wersję na desktopy, musisz liczyć się z koniecznością mierzenia ruchu w tych dwóch miejscach. To czasochłonne zajęcie, angażujące czas marketingowca. Posiadanie strony RWD jest więc znacznie prostsze, ponieważ pozwala mierzyć cały ruch w jednym miejscu w panelu Google Analytics.
Inwestycja w responsywny serwis szybko się zwraca. Nie musisz bowiem dbać o dwa odrębne serwery i domeny, kiedy posiadasz jedną, dobrze zaprojektowaną stronę. To wiąże się z oszczędnością finansową.
Responsywne strony www – Łódź i okolice
Jeśli chodzi o responsywne strony internetowe, Łódź to miasto, w którym znajdziesz profesjonalne firmy, takie jak https://cg2.pl/tworzenie-stron-internetowych-lodz/, zajmujące się ich wykonywaniem. Decydując się na współpracę z agencją, zwróć uwagę na jej doświadczenie. Sprawdź, jakie projekty znajdują się w portfolio marki, czy np. znajdziesz tam serwisy z Twojej branży. Zobacz, jak wyglądają one na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu dowiesz się, jak prezentują się strony responsywne na telefonach czy tabletach i czym różnią się od witryn wyświetlanych na desktopach.
Co trzeba wiedzieć, projektując stronę internetową? Dowiedz się, klikając tutaj.
0 komentarzy