Wybierasz gadżety reklamowe dla swojej firmy i rozważasz zamówienie kubków? To nadal jeden z prezentów bardzo lubianych przez klientów. W przeciwieństwie do podarunków symbolicznych czy okolicznościowych, może być używany codziennie, przez cały rok, a na dodatek nie zużywa się za szybko, a więc można się do niego przyzwyczaić. Popularność ma jednak też gorsze strony. Skoro tyle firm kupuje kubki reklamowe, to jak sprawić, aby właśnie twój był wyjątkowy? Sprawdź 7 pomysłów na wzór, który przyciągnie oko.
Logotyp – najpopularniejszy nadruk na kubku reklamowym
Pierwszym nadrukiem, jaki przychodzi do głowy podczas projektowania kubka reklamowego, jest oczywiście logotyp firmy. To element albo już najlepiej rozpoznawalny, albo ten, którego świadomość chcemy podnieść wśród klientów. Ogólne założenie jest dobre, ale z uwagi na ogromną popularność takich właśnie wzorów, trzeba się wykazać kreatywnością, aby naprawdę zainteresować obdarowanych. Najlepiej połączyć logotyp z ciekawym kolorem albo inną grafiką – po inspiracje kliknij tutaj.
Zdjęcie – co można przekazać za pomocą kubka?
Część technologii pozwala nanieść na kubek grafikę w świetnej rozdzielczości – również fotograficznej. A to oznacza znaczne rozszerzenie możliwości nadruku. Na zdjęciu można umieścić elementy oferty firmy, jej lokalizację czy fotografię załogi – zależy, czym chcesz się pochwalić i co będzie najbardziej interesujące dla klienta. Jakość fotograficzna umożliwia również posłużenie się reprodukcjami klasycznych obrazów, ciekawym autorskim kolażem, a także szczególnie obecnie popularnymi memami.
Grafika – liczy się pomysłowość
Świetny efekt można również osiągnąć wykorzystując znacznie prostszą grafikę wektorową. Jeśli jesteś pomysłowy, nie trzeba wiele, aby za pomocą kilku kresek stworzyć trafiający do odbiorcy przekaz. Może to być krótki komiks, śmieszna emotikona lub dowolny inny wzór. Minimalistyczne grafiki humorystyczne cieszą się ogromnym powodzeniem wśród współczesnych odbiorców, podobnie jak motywy wykorzystywane w kolorowankach antystresowych – skomplikowane mandale lub schematyczne doodles (czyli bazgrołki).
Napis – jakim językiem mówić do klienta?
Dosyć popularnym rodzajem nadruku na kubku reklamowym jest napis. Najczęściej to slogan firmy – hasło, z którym jest ona kojarzona (lub dopiero wchodzące do użycia). Ale to nie jedyna opcja znakowania ceramiki za pomocą słów. W zależności od typu firmy, można posłużyć się gustownym cytatem literackim, znanym powiedzeniem, motywującą sentencją albo wytworem własnej wyobraźni. Najlepiej zdecydować się na coś optymistycznego – przecież to właśnie zastrzyku dobrej energii potrzebujemy przy porannej kawie.
Nie tylko treść – również miejsce ma znaczenie
Najczęściej tak bardzo skupiamy się na wyborze grafiki czy napisu na nadruk, że zupełnie zapominamy o miejscu. Jesteśmy po prostu przyzwyczajeni do kubków z nadrukiem w centralnej części. Tymczasem technika poszła znacznie dalej – można znakować spód filiżanki w środku, denko na zewnątrz, a nawet wewnętrzny rant. To właśnie może być innowacja, którą zainteresujesz klientów – logo pojawiające się dopiero po wypiciu kawy czy hasło odbijające się w herbacie.
Nadruk nietypowy – wyprzedź trendy
Twoja kreatywność może iść jeszcze dalej. Potraktuj kubek szerzej – nie tylko jako naczynie do picia, ale jako nośnik treści informacyjnych i reklamowych. Chcesz, żeby goście odwiedzali twoją stronę internetową? Umieść ją na kubku, ale nie w postaci napisu, ale jako kod QR, do natychmiastowego zeskanowania. Pragniesz zaistnieć w mediach społecznościowych? Umieść hasztag i zachęć do interakcji. Sformułuj zagadkę dla użytkownika i ukryj ją pod znikającą warstwą nadruku termicznego. Wprowadź innowację, o której nie śniło się konkurencji.
Kubek bez nadruku – czy może pełnić funkcję reklamową?
Możesz zagrać jeszcze odważniej – ale tylko wówczas, gdy kolorystyka firmy czy jej slogan są rozpoznawalne. Wtedy wystarczy kubek w charakterystycznym kolorze, z symboliczną grafiką – i można zrezygnować nawet z logotypu. To idealny pomysł na niedrogi i funkcjonalny prezent dla klientów premium, którzy nie chcą we własnym biurze paradować z logotypem dostawcy.
O tym, czy to właśnie z twojego kubka klient będzie pił codzienną kawę, przyzwyczajając się do logotypu, kolorów czy sloganu, zależy przede wszystkim od jego atrakcyjności. Dopilnuj, aby podarować unikatowy upominek – nie jeden z tych nudnych kubków rozdawanych przez konkurencję. Szybko się przekonasz, że standardowy i kreatywny kubek kosztują tyle samo, ale ten drugi o wiele skuteczniej wspiera marketing.
0 komentarzy