3 kroki do efektywnego zarządzania relacjami z klientem

3 kroki do efektywnego zarządzania relacjami z klientem

Zarządzanie relacjami z klientami stanowi obecnie najważniejszy filar efektywnej sprzedaży. Zwłaszcza, że pozyskanie nowego klienta jest średnio 5 razy droższe niż utrzymanie dotychczasowego. W jaki sposób zwiększać sprzedaż, troszcząc się o lojalność i zadowolenie konsumentów? Oto trzy istotne wskazówki!

1. Gromadzenie i wykorzystywanie informacji o klientach

Kluczem do efektywnej obsługi klienta i zapracowania na jego lojalność jest zrozumienie postępowania konsumentów. W tym celu należy gromadzić wszystkie istotne informacje na ich temat, m.in.: historię zakupów, historię zgłoszeń serwisowych i preferencje konsumenckie, które ułatwią zarządzanie relacjami z klientami. Takie możliwości daje wykorzystanie Big Data, jednak aby poznać pełny potencjał bazy danych, konieczne jest odpowiednie oprogramowanie.

2. Pozytywne rekomendacje kluczem do wyższej sprzedaży

Podczas gdy firmy przeznaczają ogromną część budżetu na efektywne działania marketingowe i wsparcie sprzedaży, zapomina się niekiedy, jak ważną rolę odgrywają rekomendacje. Według badań Nielsena, aż 92% konsumentów przy podejmowaniu decyzji zakupowych kieruje się opiniami znajomych! Jednocześnie 70% spośród nich zwraca uwagę na opinie na temat produktów i usług znalezione w sieci! To potencjał, którego żal nie wykorzystać. Niezadowolenie z obsługi jednego z klientów to utrata kolejnych potencjalnych konsumentów. Warto więc zatroszczyć się o sprawny serwis w postaci wielokanałowej komunikacji, czytelnej bazy wiedzy dla pracowników i wygodnego dostępu do zgłoszeń.

3. Powstrzymywanie klientów przed odejściem

Mając na uwadze koszt pozyskiwania nowych klientów, warto dołożyć wszelkich starań, by powstrzymywać obecnych przed odejściem. W tym celu należy zrozumieć potrzeby konsumentów i odpowiadać na nie z wyprzedzeniem. Okazuje się, że w wielu przypadkach empatyczne wsparcie i miła obsługa są ważniejsze od szybkiego rozwiązania problemu.

W jaki sposób wykonać wszystkie trzy kroki jednocześnie? Doskonałym narzędziem jest skuteczna platforma CRM, w tym najpopularniejsza na świecie platforma Salesforce. Na polskim rynku jej wdrożeniem, utrzymaniem i rozwojem zajmuje się firma Craftware – Platynowy Partner Salesforce.

Inne z tej kategorii:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Partnerzy