Branża opakowaniowa nie jest obojętna na eko postulaty. Innowacyjne technologie pomagają jeszcze lepiej chronić nie tylko żywność, ale także środowisko naturalne. W jaki sposób producenci opakowań z tworzyw sztucznych realizują eko strategie? Czy mogą w realny sposób przyczynić się do zmiany w myśleniu o segregacji i przetwarzaniu odpadów?
Czy plastik może być eko?
Tworzywo sztuczne, potocznie zwane plastikiem, to materiał, który rewolucjonizował niemal każdą branżę, w tym spożywczą. Dziś trudno wyobrazić sobie życie bez plastiku. Musielibyśmy zrezygnować z wielu wygód i produktów, które, dzięki odpowiedniej ochronie, docierają do nas z najodleglejszych zakątków świata. Co więc możemy zrobić, aby zminimalizować wpływ tworzyw sztucznych na naszą planetę w dobie globalizacji, gdzie całkowita rezygnacja z plastiku jest nie tylko trudna do wyobrażenia, ale po prostu niemożliwa? Przede wszystkim – dbać o prawidłową segregację, która jest pierwszym krokiem do tego, aby dać plastikowi drugie życie, np. w postaci odzieży sportowej, butów czy nowych mebli ogrodowych.
Działania producentów plastikowych opakowań na rzecz środowiska naturalnego
Odpowiedzialność za to, co dzieje się z odpadami, spoczywa nie tylko na konsumentach, ale także na firmach specjalizujących się w produkcji opakowań z tworzyw sztucznych. Dlatego wiele z nich coraz mocniej skupia się na tworzeniu w zakładach produkcyjnych obiegu zamkniętego. W jaki sposób udaje im się to osiągnąć? Posłużmy się przykładem jednej z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce firm z branży opakowaniowej.
Plast-Box to producent opakowań dla przemysłu spożywczego i chemicznego. Firma korzysta z tworzyw, które nadają się do recyklingu. Ponadto stosuje nowoczesne technologie, które pozwalają produkować coraz lżejsze (ale równie trwałe co standardowe) opakowania zawierające mniej surowca pierwotnego. To z kolei wpływa na redukcję floty niezbędnej do transportu towarów z zakładu produkcyjnego do punktów sprzedaży. Eko zmiany dotyczą także etykiet. W Plast-Box można zamówić wiadra etykietowane za pomocą nowoczesnej (i proekologicznej) technologii IML, zadrukowane tylko w połowie. To wszystko sprawia, że finalnie do atmosfery trafia mniej gazów cieplarnianych, które przyczyniają się do powstawania zmian klimatycznych.
Coraz więcej firm ma świadomość, że troska o środowisko naturalne to coś więcej niż tylko chwilowy trend. To zobowiązanie wobec obecnych i przyszłych pokoleń. Więcej informacji dostępnych jest na stronie https://www.plast-box.com/produkty/branza-spozywcza/
0 komentarzy