Zestaw elektryczny do roweru: solidny i niedrogi upgrade twojego jednośladu!

Zestaw elektryczny do roweru: solidny i niedrogi upgrade twojego jednośladu!

Coraz częściej spotyka się na polskich szosach i drogach rowerowych jednoślady z napędem elektrycznym. Okazało się, że część z nich ma samodzielnie montowany zestaw do konwersji roweru, co ciekawe, taka przeróbka jest niedroga i w zasięgu każdego „Kowalskiego”. O tym, jak przerobić rower na elektryczny, ile kosztuje taka konwersja i czy się opłaca, zapytaliśmy speca od dwóch kółek z serwisu ZibiBike.pl.

Zestaw elektryczny do roweru: o co chodzi z przeróbką?

Do jazdy wspomaganej wystarczy silnik rowerowy i bateria litowo-jonowa kilka elementów. Jeszcze kilka lat temu jedynymi wspomaganymi jednośladami na ulicach były samoróbki z silnikami spalinowymi, urocze konstrukcje, ale ani nie były one ekologiczne, ani specjalnie wydajne. Zestaw do konwersji roweru na elektryczny to inna historia – jest to w pełni profesjonalny, oryginalny komplet, pozwalający na upgrade niemal każdego tradycyjnego roweru. Składa się na niego wspomniany silnik elektryczny do roweru, bateria z kontrolerem w uchwycie, wyświetlacz oraz przewody do ich połączenia. W ZibiBike.pl znajdziemy zarówno zestawy z napędem na przód, jak i na tył, a w nadchodzącym sezonie 2021 również innowacyjne zestawy Dual, w których silniki montowane będą w obu kołach.

Jak przerobić rower na elektryczny? Wystarczy kilka kwadransów wolnego czasu i proste narzędzia rowerowe. Napęd elektryczny do roweru (zestaw w dowolnej konfiguracji) montuje się w piaście koła. To najtrudniejszy i najbardziej czasochłonny moment, jeśli nie macie na niego czasu albo cierpliwości w ZibiBike.pl możecie kupić gotowe koło z zaplecionym silnikiem i wymienić cały ten element dosłownie w kilka minut. Następnie montuje się baterię z kontrolerem, może to być bateria typu bidon, bateria typu trapez lub bateria bagażnikowa. Im większa bateria, tym dalej zajedziemy rowerem ze wspomaganiem na jednym ładowaniu. W napędzie na tył Zestaw elektryczny do roweru łączą jeden lub dwa przewody: kontroler-silnik i kontroler-wyświetlacz.

Fot. ZibiBike.pl - zestaw elektryczny do konwersji roweru

Zestaw elektryczny do roweru: co daje taki samodzielny upgrade?

Jeśli połączymy wszystkie podzespoły, zestaw elektryczny do roweru będzie naszym „pomocnikiem” w trakcie jazdy. Wspomaganie pedałowania sprawia, że łatwiej i sprawniej nabieramy prędkości, już kilka ruchów wystarczy by nabrać odpowiedniego pędu, nawet pod górkę. Napęd elektryczny do roweru może być montowany w przednim kole, wtedy lepiej nadaje się do miasta i jazdy trekkingowej lub w tylnym kole, wówczas lepiej sprawuje się w jeździe terenowej. W zależności od potrzeb możemy wybrać dla siebie silnik o mocy 250W lub do 500W, a dla najbardziej wymagających w sezonie 2021 dostępny będzie już wkrótce zestaw konwersji roweru Dual, czyli aż 2 silniki o mocy 200W 250W lub 500W każdy.

Posiadając zamontowany zestaw konwersji roweru na elektryczny nie musimy rezygnować z tradycyjnej jazdy. To od nas zleży kiedy zdecydujemy się na jazdę wspomaganą, większość wprawnych rowerzystów sięga po nią przy dużych przewyższeniach bądź na trudnej nawierzchni. Na bardzo długich trasach jazda wspomagana jest bardzo pomocna, by na pewien czas dać odpocząć nogom, jednocześnie utrzymując właściwe tempo. Silniki elektryczne ZibiBike posiadają sprzęgło jednokierunkowe, dzięki czemu silnik nie stawia oporu gdy jest wyłączony. Zestaw do konwersji roweru spotkał się z ciepłym przyjęciem także u użytkowników rowerów miejskich. Dzięki łatwiejszemu pedałowaniu do jazdy wróciły osoby, które porzuciły rowerowe wycieczki ze względu na kondycję zdrowotną czy wydolność fizyczną.

Nowości w sezonie 2021.

  1. Zestaw elektryczny Smart do roweru. Innowacyjny, najmniejszy i najlżejszy na rynku światowym zestaw do konwersji roweru na elektryczny (napęd na tylne koło).

Silnik 36V/250W - waga 2kg, średnica 120mm, rozstaw osi 135mm. Bateria bidon 5,2Ah i 7,0Ah - waga 1,4kg. Kontroler wbudowany w uchwyt do baterii, wyświetlacz i przewody - waga ok 0,4kg. Innowacyjny czujnik PAS montowany w kasecie przy silniku, a nie w korbowodzie

  1. Zestaw elektryczny DUAL. Innowacyjny w skali światowej system, w którym dwa silniki (w przednim i tylnym kole) współpracują jednocześnie z jednym kontrolerem, jedną baterią i jednym wyświetlaczem. Dostępne warianty silników: 2 x 36V/250W oraz 2 x 48V/500W.

Inne z tej kategorii:

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Partnerzy